Versturen, ruilen en retourneren
Wat zijn de verzendkosten
Onze verzendkosten zijn € 2,95 voor de Benelux, ongeacht het aantal artikelen. Bij bestellingen boven € 40,- worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Dit wordt automatisch tijdens het afrekenen aangepast.
Voor betaling onder rembours gelden extra verzendkosten; de extra kosten voor een remboursverzending is € 12,95. Rembourszendingen zijn alleen mogelijk binnen nederland.
Verzendkosten zijn inclusief BTW.
Versturen
Wij zullen er alles aan doen om uw bestelling binnen 1 werkdag na ontvangst van de betaling aan te bieden bij de pakketdienst van PostNL. Voordat de bestelling de deur uit gaat krijgt u een Track en Trace nummer via email. Deze kunt u ook in uw eigen account terugvinden. Log in op Mijn Account om de voortgang en Track en Trace nummer van uw bestelling(en) te raadplegen. Zo hebt u op elk moment van de dag inzicht in de status van uw bestelling en waar het pakket zich bevindt in het bezorgproces.
Voor vragen over de status van uw pakket kunt u op werkdagen (08.30 tot 20.00) en op zaterdag (09.00 tot 16.00) contact opnemen met de servicedesk van PostNL 0900-0570 (€0,45 p/m).
Houd er rekening mee dat PostNL niet levert op zondag, maandag en feestdagen.
Ruilen of Retourneren
StyleShops geeft de mogelijkheid om de geleverde producten te ruilen. Wij hanteren een afkoelingsperiode van 14 werkdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van levering. Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk aan StyleShops kenbaar te worden gemaakt. Dit kan via e-mail, of post. U dient hierbij in ieder geval uw volledige naam en factuurnummer te vermelden. Hieronder vindt u de procedure om een product te ruilen of retourneren.
• Een retour aanmelden doet u via uw eigen account, let op dat u ingelogd bent. Voor eenmalige bestellingen zonder registratie, neem aub eerst contact via onze klantenservice.
• In "Mijn Account" gaat u naar bestellingen. Bij elke bestelling die nog niet ouder is dan 14 dagen is het mogelijk om een retour aan te vragen.
• Als er meerdere producten besteld zijn kan u in de bestelling aangeven welke producten u wilt retourneren.
• Geef duidelijk aan wat de reden van uw retourzending is. Geef ook aan wat de retouractie moet zijn (ruilen of retourneren).
• U ontvangt hierna dan een retournummer (RMA) via email.
• Print deze email uit en stuur deze mee met de retourzending.
• De artikelen dienen in een zo oorspronkelijk mogelijke staat (niet gewassen, beschadigd of incompleet) te worden teruggezonden, voorzien van aangehechte labels en indien mogelijk in de originele verpakking.
• Na aanmelding van uw retour, dienen de artikelen voldoende gefrankeerd zo spoedig mogelijk retour gezonden te worden aan:
StyleShops
Gradus van den Hengelstraat 5
3832LC Leusden
Nederland
• Denk aan de frankering! LET OP retour sturen onder Rembours is NIET mogelijk, en wordt door ons niet aangenomen.
• Na ontvangst en controle van de retour gestuurde artikelen wordt het retourbedrag gecrediteerd en terugbetaald.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt( moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.
Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit België dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden. Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan StyleShops heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.
U kunt het artikel dat u terugstuurt natuurlijk ook ruilen voor een ander artikel. Dit gaat als volgt:
• Het artikel dat u wilt ruilen meldt u als een retour aan via de site, zoals hierboven omschreven. Geef als retouractie "Ruilen" in.
• In het commentaar veld kunt u aangeven wat u wilt ruilen. Geef hierbij artikelnummer, maat en kleur op.
• Na ontvangst en verwerking van uw retourzending, sturen we het vervangende artikel aan u op, mits dit nog op voorraad is bij verwerking van uw retourpakketje. Wij nemen de verzendkosten hiervan voor onze rekening.
• Indien het gewenste artikel niet (meer) in de gewenste maat of kleur op voorraad is, dan wordt het aankoopbedrag teruggestort.
Hebt u vragen over ruilen of retourneren? Neem dan gerust even contact met ons op! We helpen u graag verder.